• דלקת אוזניים חריפה באוזן התיכונה

    דלקת חריפה היא דלקת באוזן התיכונה, הגורמת לכאבים עזים באוזניים. דלקת חריפה יכולה להמשך תקופה שבין מספר ימים לשבועיים. היא יכולה להיווצר גם אצל מבוגרים וגם אצל ילדים, אבל התופעה שכיחה יותר בקרב ילדים בטווח הגילאים שבין שלושה חודשים לשלוש שנים.

    מקורה של דלקת חריפה הוא בזיהום שנגרם על-ידי חיידקים ווירוסים. לרוב היא מהווה תוצאה של סיבוך של הצטננות. ההצטננות יכולה לגרום לדלקת בדרכי נשימה, אשר יכולה להוביל להגדלת בלוטות הלימפה בצוואר, שתוצאתם תהייה הצטברות של נוזלים – מקום שחיידקים ווירוסים יכולים להתקיים ולהתרבות בקרבתו. בנוסף לכאבים חזקים באוזניים, בחלק מהמקרים – הדלקת גורמת גם לעלייה חדה בחום, תחושה של תשישות, חוסר תיאבון, הקאה, יציאות רכות והפרשה מוגלתית מהאוזן. תופעות נדירות יותר, שנגרמות כתוצאה מדלקת חריפה, הן אודם מאחרי האוזן ונפיחות.

    קיימות טיפות שגורמות להקלה בכאבים באוזניים, אך השפעתן הינה זמנית בלבד והן עוזרות לרפא את הכאב עצמו, לא את הסיבה העיקרית שגורמת לכאב להופיע. ישנן גם שיטות טיפול ברפואה משלימה, כגון שימוש בצמחי מרפא, שיטות דיקור שונות למיניהן והומיאופתיה, אבל שיטת הטיפול השכיחה והיעילה ביותר בדלקת חריפה באוזניים היא שימוש בתרופות אנטיביוטיות מתאימות.

    בחלק מהמקרים האוזן התיכונה מצליח לרפא את עצמו וגורם לדלקת החריפה לעבור, תוך פרק זמן של כמה ימים בודדים בלבד. על כן לפעמים רופא מומחה לאף אוזן גרון בדרך כלל מעדיף לדחות את הטיפול באנטיביוטיקה ביום או יומיים ולהעניק טיפול בתרופות אנטיביוטיות רק במקרים שבהם הבעיה לא עוברת. במידה והוחלט לדחות את הטיפול באנטיביוטיקה עקב חשש לסיבוכים, מומלץ לדאוג לביצוע מעקב רפואי צמוד, למקרה של החמרה במצבו של החולה.

    השאר/י תגובה ←
  • פורסם ע״י בן הרוש דותן on 15/05/2016, 5:04 pm

    האם דלקת באוזן גורמת גם לשיעול? האם יש דרך כלשהי לטפל באמצעים ביתיים?

    תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream

Call Now Button