אלרגיות - גורמים ושיטות טיפול

עונת המעבר של הסתיו והחורף, נחשבות כעונות מבורכות. יחד עם זאת, העונות עתירות גם בחיידקים ווירוסים, להם אזורי המחייה הסגורים והמחוממים שלנו, משמשים כבית גידול ברמה של חמישה כוכבים וגם הם זוכים לגדול ולהתרבות.

ריבוי החיידקים והווירוסים אופייני לתקופת החורף הקרירה ולא פעם אנו נמצא את עצמנו חולים באחת ממחלות החורף הרבות, כאשר בין המחלות השכיחות ביותר נמצא מחלות הקשורות לתחום האף אוזן גרון ואחת המטרידות ביניהן היא ללא ספק, האלרגיה.

הגורם המשוער לאלרגיה בתקופה זו של השנה הוא אבקני הפרחים. אז נכון, מדובר בעונת הסתיו והחורף בה נדמה כי הרבה פרחים אינם בשיא תפארתם, אבל תתפלאו לגלות, שפרחים רבים אוהבים לפרוח בעונות אלה של השנה. בנוסף, מזג האוויר הארצישראלי מתאפיין בימים חמימים, מה שיוצר בלבול רב בעולם הצומח ופרחים רבים פורחים בטרם הגיע זמנם.

האבקנים מגיעים לאפנו בעזרתה האדיבה של הרוח, הם חודרים לדרכי הנשימה וכתוצאה מחדירתם, נוצרת תגובה אלרגית. הסממנים לקיומה של אלרגיה הם התעטשויות רבות, נזלת מימית, גרד באף, עיניים אדומות ולחסרי המזל שבחבורה, האלרגיה אף עלולה לגרום להתקף אסטמתי.

התסמינים המצויינים לעיל, מיתקשרים גם למחלות חורף כמו צינון ושפעת, וכדי להיות סמוכים ובטוחים שאכן מדובר באלרגיה, ניתן לערוך בדיקה. הבדיקה מבוצעת על פני עורו של הנבדק וכיום ניתן לבצע אותה גם ללא דקירות של ממש ועל כן, אם ישנו חשש שילדיכם לוקים באלרגיה ועד כה נמנעתם לבדוק אותם מתוך חשש הנובע מאופי הבדיקה, תשמחו לדעת שכיום בדיקת האלרגיות היא הרבה יותר ידידותית לסביבה.

הטיפול באלרגיה הוא טיפול תרופתי וכיום, גם בתחום הזה, ישנם חידושים רפואיים. התרופות שהיו קיימות פעם היו בעלות תופעות לוואי רבות וכיום קיימות בשוק תרופות הרבה יותר יעילות. בנוסף, קיים גם חיסון לאנשים הסובלים מאלרגיה, המיועד להפחית את הרגישות לאותם האלרגניים ואם השיטות של הרפואה הטבעית יותר מדברות אליכם, גם בתחום הזה ישנם טיפולים מומלצים.

מלבד טיפול תרופתי ניתן לעשות גם טיפול מונע. טיפול מונע יכול לעזור בצמצום החשיפה לגורמים אלרגניים בסביבת המחייה שלנו. הטיפול כולל ניקוש עשבים אשר ידועים כגורמים לאלרגיה, המצאות בסביבה ממוזגת אשר אליה אותם אבקנים לא יכולים לחדור וניקוי ואוורור השטיחים והאבק שמצטבר בסביבת המגורים. כמובן שלא מומלץ לנקוט בעודף סטריליזציה מכיוון שגם ניקיון יותר, הופך את הגוף לרגיש יותר לווירוסים וחיידקים.

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    שאלה/בעיה/בקשה שלך:

    הקלידו את הקוד המוצג captcha

  • התמחות ד”ר אלימלך דויטש

    • ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (ניתוחי סינוסים)
    • ייעוץ לפני ניתוח להרמת סינוסים
    • טיפול בהפרעת נשימה דרך האף
    • טיפול בדום נשימה בשינה ונחירות
    • טיפול בהפרעות קול
  • Call Now Button