הכנת הגוף לחורף

בתקופת החורף, גופנו רגיש יותר למחלות ויראליות וחיידקיות, אשר רובן מתקשרות לדרכי הנשימה. למרות שנראה כי בתקופה זו מערכת החיסון שלנו שוקעת בתרדמה עמוקה ונעימה, ההיפך הוא הנכון, ודווקא בחורף, מוטל עליה לעבוד שעות נוספות, על מנת להילחם בכל הווירוסים והחיידקים אשר נכנסים לגופנו ומטרתם להשתכן.

מכיוון שמערכת החיסון הנה חלק מגופנו, אל לנו להיות פסיביים. ישנן המון דרכים בהם אנו יכולים להכין את גופנו לחורף ועל ידי כך למנוע ולהימנע מגופנו ומסביבתנו להידבק.

במקום הראשון תזונה! כולנו מכירים את נפלאותיה של תזונה נכונה, לא פעם ולא פעמיים לבטח שמעתם הרצאה בנושא. תשמעו, זה עובד. תזונה נכונה מוכחת כתורמת להגנתו של הגוף, כל שכן לכל מאכל היתרונות שלו, והדרך שלו להועיל לגופנו. מספיק שנוסיף לתזונתנו מזונות שעשירים בוויטמין סי וכבר מובטח לנו שבחורף הקרוב נראה את ההבדל.

אחת הסיבות להיווצרותן של מחלות היא הפרשי טמפרטורות. בתקופת החורף רובנו כלואים בתוך אזור מחומם וכאשר אנו מוציאים את האף החוצה, גופנו פוגש בעוצמה את הקור והמפגש המקפיא גורם למערכת העצבית להתכווץ ולגוף להיכנע לפלישתם של חיידקים ווירוסים.

על מנת להימנע מהפרשי טמפרטורות קיצוניים, לפני כל יציאה החוצה, עלינו ללבוש מעיל ובגדים חמים, ואם מתאפשר, אף מומלץ לשטוף את הפנים במים פושרים. כאשר הגוף מוכן להבדלי הטמפרטורות, תגובתו לקור שבחוץ תהיה יותר ממותנת.

רבים המקרים בהם אנו מרגישים את תחילתה של מחלה, את תחילתו של כאב הגרון ואת בצבוצה של הנזלת מקצה האף. במידה וזה המצב, מנוחה ראויה עלולה בהחלט לעזור. תנו לאוהבים אתכם לפנק ואל תחכו למצב בו הגוף יקרוס ויכריח אתכם לנוח על ידי העלאת חום. תפסו את המחלה בזמן, והתחילו לפעול. שתו מרק חם ומים רבים, גרגרו מים חמים עם מלח, שתו תה ועשו אמבטיה חמה.

המים ידועים כבעלי סגולות רבות והאדים של המים החמים עשויים לעזור בפתיחת דרכי הנשימה. כמו כן, אמבטיה ידועה ביכולתה לגרום להרפיה של הגוף ולשחרור ממתחים שחרור שיכול לעזור למנוע את החמרתה של המחלה.

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    שאלה/בעיה/בקשה שלך:

    הקלידו את הקוד המוצג captcha

  • התמחות ד”ר אלימלך דויטש

    • ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (ניתוחי סינוסים)
    • ייעוץ לפני ניתוח להרמת סינוסים
    • טיפול בהפרעת נשימה דרך האף
    • טיפול בדום נשימה בשינה ונחירות
    • טיפול בהפרעות קול
  • Call Now Button