סובלים מכאבים בגרון?

סובלים מכאבים בגרון?

החורף הישראלי מביא עימו, מלבד כמות מעטה של גשם ושעות אור קצרות יותר, גם עלייה חדה במספר הסובלים מכאב בגרון. כאבי הגרון הטורדניים באים לידי ביטוי באדמומיות באזור הגרון ובמוגלה ועשויים להקשות על הבליעה של שתייה ושל אוכל ואף, במקרים קיצוניים, על יכולת הדיבור ועל הקול. כאבי גרון קיימים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד ובמקרים רבים מהווים סימן ראשוני להצטננות ולמחלות שונות.

כאבי גרון עשויים לנבוע משתי סיבות עיקריות: וירוס או חיידק. כ-90% מדלקות הגרון נגרמות על ידי וירוסים. במקרה כזה, מחלת הגרון הינה מדבקת מאוד ומועברת באמצעות הרוק, השיעול או הנשיקה. כ-10% ממחלות הגרון נגרמות על-ידי החיידק סטרפטוקוקוס. בכל מקרה, כאשר סובלים מכאב גרון ממושך מומלץ ואף רצוי להיוועץ ברופא, אשר יתאים את סוג הטיפול הדרוש בהתאם לסוג המחלה. בדיקת משטח הגרון שמתבצעת בקופות החולים וקובעת האם מדובר בווירוס או בחיידק, עשויה להתעכב בין יום למספר ימים, ובכך להאריך את ההתמודדות עם כאב הגרון. כדי להימנע מההמתנה הארוכה, ממליצים אנשי המקצוע לקנות ערכה ביתית לביצוע משטח גרון, לבצע את הבדיקה באופן עצמאי ולהביא את התוצאות עימכם אל המפגש עם רופא המשפחה, שיוכל באותו היום להנחות אתכם כיצד לטפל במחלה. אולם, כדי להקל מעט על הכאב, גם בטרם פגישתכם עם הרופא, ישנן מספר שיטות שתוכלו לנסות בעצמכם וללא סיוע של איש מקצוע.

הדרך היעילה ביותר להקל על כאבי הגרון היא השימוש בטבליות מציצה, אותן ניתן להשיג בבתי המרקחת ללא מרשם רופא. הטבליות מסייעות באלחוש הגרון ומחטאות את האזור המזוהם. ההקלה תורגש בדרך כלל מיד לאחר השימוש בטבליות אך תחלוף לאחר זמן מה.

תרסיס לגרון יוביל להקלה מהירה יותר, במיוחד כאשר הכאב עוצמתי יותר, אך השפעתו תחלוף במהירות רבה יותר מאשר בשימוש בטבליות המציצה.

שתיית נוזלים חמים כגון מרק או תה צמחים, תקל גם היא על הכאב, וגם תסייע לגופכם להבריא במהירות, הודות למרכיבים החיוניים שבירקות או בצמחים. בהכנת התה מומלץ להפחית ככל הניתן בשימוש בסוכר ואף להחליף, במידת האפשר, את הסוכר בדבש. חשוב גם להקפיד על כיסוי אזור הצוואר באמצעות צעיף על מנת להימנע מחשיפה לקור, אשר תחמיר את הכאב.

כדורים נוגדי כאבים דוגמת אקמול או נורפן, עשויים לעזור גם הם בהתמודדות עם כאב הגרון, אומנם מומלץ, כאמור, להיוועץ ברופא, על מנת להתאים בעבורכם את התרופה שתסייע בהתמודדות עם המחלה בצורה המיטבית.

תרופות עממיות שונות ("תרופות סבתא"), עשויות גם הן לסייע בהקלה על הכאב. רבים מדווחים כי שתיית דבש ולימון מקלה רבות על האדמומיות של הגרון ועל הכאב, בשל הסגולות המיוחדות של הלימון בהפחתת האדמומיות ושל החומר המיוחד שבדבש, התורם לריכוך הגרון. תרופה עממית נוספת הינה גרגור מי מלח. המים מסייעים גם הם בחיטוי האזור הרגיש ובהפחתה מיידית של הכאב.

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    שאלה/בעיה/בקשה שלך:

    הקלידו את הקוד המוצג captcha

  • התמחות ד”ר אלימלך דויטש

    • ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (ניתוחי סינוסים)
    • ייעוץ לפני ניתוח להרמת סינוסים
    • טיפול בהפרעת נשימה דרך האף
    • טיפול בדום נשימה בשינה ונחירות
    • טיפול בהפרעות קול
  • Call Now Button