רפואת אא``ג - ילדים מול מבוגרים

עולם הילדים שונה לחלוטין מעולם המבוגרים ולא רק בתחומי הדמיון אלא גם בתחומי הרפואה. ישנם מחלות שהן מחלות ילדים בלבד ואחרות תוקפות רק מבוגרים.

גם בתחום האף אוזן גרון ישנם הבדלים בין הטיפול בילדים לטיפול במבוגרים הנובע בין השאר ממחלות שונות, דרכי טיפול שונות, התייחסות שונה אל המטופל וכדומה. כדי לעשות קצת סדר בדברים ריכזנו עבורכם את עיקר ההבדלים.

ההבדל הראשון נעוץ במחלות שונות. הבדל זה נובע ממחלות אשר קיימות אצל ילדים אך לא קיימות אצל מבוגרים ולהיפך כמו למשל דלקות אוזניים כרוניות אשר נפוצות לרוב אצל ילדים בגיל הרך, שקדים מודלקים, הפרעות בשינה הנגרמות כתוצאה מדום חסימה נשימתי, הפרעות מולדות וגנטיות הקשורות למערכת אף אוזן גרון ראש וצוואר, הפרעה בנשימה דרך האף (פוליפים), בעיות בליעה וריור, וגידולים שונים.

לעומת זאת, מחלות הקיימות רק אצל מבוגרים הן מחלות שנגרמות כתוצאה מעישון כבד כגון הפרעות קול, שינויים בטיב הקול ועד היווצרות גידולים על מיתרי הקול, ירידה בשמיעה שנגרמת כתוצאה מגיל מבוגר ועוד. מחלות האופייניות רק למבוגרים מתקיימות בנוסף לשאר המחלות הקיימות גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים כמו דלקות גרון, דלקת אוזניים, ליקויים בשמיעה, הפרעות בדיבור ובבליעה, מחלות דרכי הנשימה העליונות, מחלות אף וסינוסים וכדומה.

ההבדל השני נעוץ ברכי הטיפול, כאשר ברמה העקרונית, ישנם מצבים מסוימים בהם מומחים ברפואת אף אוזן גרון ימליצו על טיפול בשלב מוקדם יותר, כדי למנוע נזק התפתחותי עתידי והמשך התפתחות תקינה. מצבים כמו דום שינה נשימתי, פוליפים המפריעים לנשימה ומונעים שינה תקינה הפוגעת בהתפתחות, ליקויים בשמיעה הדורשים ניתוח כפתורים, שקדים מודלקים הדורשים ניתוח וכדומה, יטופלו על ידי ניתוח כירורגי על אף הגיל הצעיר של המטופלים.

בניגוד לניתוחים כירורגיים אצל מבוגרים אשר במקרים רבים יעשו גם בהרדמה מקומית, ניתוח ילדים נעשה כמעט תמיד תוך כדי הרדמה מלאה ועל כן.מבוגרים רבים ישוחררו הביתה כמה שעות לאחר ניתוח בעוד שילדים יתאשפזו למעקב במשך הלילה שלאחר הניתוח על מנת לוודא את תקינות המצב הרפואי.

הבדל נוסף נעוץ בצורת ההתייחסות אל ילדים. ילדים המגיעים לטיפול בגילאים צעירים דורשים עדינות וסבלנות רבה, אבחון בתחום האף אוזן גרון נעשה ברבים מן המקרים על ידי מכשירים פולשניים ודורש ממבצעיו מידה רבה של מיומנות וזהירות.

כמו כן בתחום הכירורגי, ילדים המגיעים לניתוח מגיעים בליווי הוריהם אשר ברוב המקרים, חוששים מתהליך הניתוח והשלכותיו על מהלכם התקני של החיים. בנוסף הורים רבים חוששים מנושא ההרדמה המלאה ועל כן הרופא צריך להיות סבלני ולספק את ההסברים הדרושים על מנת להרגיע את מטופליו הצעירים ובעיקר את הוריהם כדי שיהיו סמוכים ובטוחים שהם מפקידים את אוצרם היקר, בידיים הטובות ביותר.

רופאים מומחים בתחום האף אוזן גרון משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת ביותר,הניתוחים בתחום הם מאוד שכיחים ומבוצעים בתדירות גבוהה ובמקצועיות רבה ועל כן מאפשרים את חזרתם של איברים אלו לתפקוד תקני במהירות יחסית גדולה ביותר.

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    שאלה/בעיה/בקשה שלך:

    הקלידו את הקוד המוצג captcha

  • התמחות ד”ר אלימלך דויטש

    • ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (ניתוחי סינוסים)
    • ייעוץ לפני ניתוח להרמת סינוסים
    • טיפול בהפרעת נשימה דרך האף
    • טיפול בדום נשימה בשינה ונחירות
    • טיפול בהפרעות קול
  • Call Now Button