ניתוח שקדים

השקדים הם חלק ממערכת רקמת הלימפה בראש ובצוואר. הם נמצאים בלוע הפה, ובדרך כלל ניתן לראות אותם על ידי פתיחת הפה. הם לעיתים מוגדלים וחוסמים את הלוע והדבר יכול לגרום לנחירות, לקושי באכילה ואף לתסמונת דום נשימה בשינה. כריתת השקדים ,בדרך כלל, מביאה לשיפור מיידי בתסמינים .
ישנם ילדים רבים הסובלים מדלקות שקדים ולוע לעתים תכופות. במקרים אלו, גם אם אין חסימה, הרי שיש פגיעה קשה באיכות החיים. גם זוהי סיבה נפוצה לשקול כריתת שקדים. ניתוח שקדים בילדים מתבצע לעיתים יחד עם כריתת שקד השלישי ונידרש אשפוז של לילה.

file_23

מידע כללי לאחר הניתוח

כאבים: לאחר הניתוח צפויים כאבים בגרון שעלולים להקרין גם לכוון האוזניים. כשעתיים לאחר הניתוח ניתן להתחיל לשתות שתייה קרה. אם לא תהיינה הקאות או בחילות ניתן יהיה לאכול מוצרים רכים וקרים כגון גלידות ומעדני חלב. כדי לצמצם את הסיבוכים של דימום מאזור הניתוח והתייבשות, יש להימנע ממאכלים מוצקים ורצוי לאכול בעיקר כלכלה רכה ופושרת למשך כעשרה ימים. מאחר וצפויים כאבים חזקים במשך הימים הראשונים, חשוב מאוד להשתמש  בתכשירים נגד כאבים לפי הוראות הרופא.

הקאות: במקרה של הופעת בחילות או הקאות בסמוך לאחר הניתוח, יש ליידע את צוות המטפל.
דימומים: שתייה מרובה הכרחית על מנת להגיע להחלמה מהירה. שתייה מועטה  או היעדר שתייה עלולים לגרום להתייבשות ולעלות את הסיכון לזיהום ולדימום מהפה, עד למצב שבו ייתכן צורך באשפוז. יש להקפיד על מתן שתייה מדודה, של לפחות שתי כוסות כל 3-4 שעות.

פעילות פיזית:  מומלץ לשמור על  מנוחה מוחלטת  למשך כשבוע  ימים. יש להימנע מפעילות פיזית מוגברת ולהימנע מחשיפה ושהייה ממושכת בשמש ולהסקת בית חמה מדי בחורף.
תופעות אפשריות נוספות :  קיים ריח רע מהאף ומהפה במשך כשבועיים ושינויים בקול עד כחודש לאחר הניתוח. על פי רוב ניתן לראות משטח לבן במיטת השקדים , ממצא שמעיד על תהליך ריפוי טבעי של איזור המנותח. ערכי חום של עד 38 מעלות – שכיח בימים הראשונים לאחר הניתוח.
במקרה של דימום מהפה או מהאף ובמקרה של קשיים בבליעה של נוזלים ,חובה לפנות מיידית לחדר המיון הקרוב למקום מגוריכם!!!! בהופעת בחילות והקאות בליווי חום גבוה במהלך תקופת ההחלמה, מומלץ  ליצור קשר בהקדם עם הרופא המנתח.
בכל מקרה, מומלץ על  ביקורת אצל המנתח כעבור שבועיים מהניתוח.

file_10

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    שאלה/בעיה/בקשה שלך:

    הקלידו את הקוד המוצג captcha

  • התמחות ד”ר אלימלך דויטש

    • ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (ניתוחי סינוסים)
    • ייעוץ לפני ניתוח להרמת סינוסים
    • טיפול בהפרעת נשימה דרך האף
    • טיפול בדום נשימה בשינה ונחירות
    • טיפול בהפרעות קול
  • Call Now Button