• תחומי הטיפול של מומחה אף אוזן גרון

    מומחה אף אוזן גרון – תחומי הטיפול

    האף, האוזן והגרון שלנו מהווים את הפתח היוצר מגע ישיר בין האיברים הפנימיים בגופנו לבין העולם החיצון. מתוך כך, אזורים אלו נחשבים לרגישים ועדינים במיוחד והם מהווים גם את הקשר של גופנו העדין אל הסכנות, המחלות והדלקות המצויות בכל עת באוויר הפתוח ובחלל החדר. סכנות אלו מקבלות משנה תוקף בעיקר בימי החורף הקרים, וזאת, בניגוד לדעה הרווחת, לא בשל הקור הכבד הפוקד אותנו בתקופה זו, אלא משום שבעונה הקרה רבים מאיתנו בוחרים, באופן טבעי, להסתגר בחלל הבית, המשרד או הכיתה, וממעטים בפתיחת החלונות או הדלתות. בדרך זו המחלות מועברות בקלות רבה יחסית מהאחד לשני ובכך רבים מוצאים את עצמם סובלים ממחלות שונות במהלך תקופה זו.

    כלל המחלות הנפוצות ביותר לרבות ההצטננות, הסינוסיטיס והדלקות השונות הנפוצות במיוחד בחורף, משפיעות בראש ובראשונה על שלושת האיברים הרגישים הללו – האף האוזן והגרון. ומכאן שתחומי העיסוק של רופאי אף-אוזן-גרון רחבים ומשפיעים כמעט על כל אחד ואחת מאיתנו בשלב כלשהו בחיינו. כדי להכיר קצת יותר טוב את תחום העיסוק של מומחי האא"ג חשוב לדעת באילו סיבוכים ובעיות רפואיות מתעסקים מומחים אלו ביום-יום ומתי יש לפנות אליהם להתייעצות.

    אף – זהו האזור הרגיש ביותר בגוף האדם וכמעט כל בן אדם בישראל ירגיש בשלב כלשהו בעיה הנוגעת לאיבר חשוב וקריטי זה. מדי שנה מפתחים אנשים רבים מחלות כרוניות וכן דלקות שונות המתפתחות בתעלות הנשימה,(סינוסים) לרבות סינוסיטיס. דלקת זו, הינה אחת מהסיבות הנפוצות ביותר לביקור של אנשים אצל רופא המשפחה,בעיקר בימות החורף. הגישה המורחבת יותר לטיפול בחלל האף ובסינוסים הינו חלק אינטגרלי וחשוב בעבודתו של מומחה האף-אוזן גרון. הטיפול באזור זה כולל אבחון וטיפול בבעיות שונות לרבות אלרגיות והפרעות בחוש הריח. מומחי האא"ג עוסקים גם בהקשר הזה בטיפול בנשימה האפית ובצורת האף ומראהו, גם בהיבטים האסתטיים והכירורגיים.

    אוזן – בהקשר של האוזניים, עוסקים מומחי האא"ג בעיקר בתחום הירידה בשמיעה, בעיה הפוקדת, על פי ההערכות, למעלה מחצי מיליון אנשים ברחבי הארץ (בעיקר באוכלוסייה המבוגרת). הטיפול בבעיות האוזניים הוא תחום מורכב ומיוחד במינו בו מתעסקים מומחי האא"ג, אשר מתמחים בטיפול רפואי וכירורגי בבעיות השמיעה. כמו כן, עוסקים המומחים גם בטיפול בדלקות אוזניים, בעיות בשיווי משקל ויציבות, תופעות של זמזום באוזן, הקראות גם "טינטון", הפרעות בעצבים וכן במחלות שונות במחילות עצבי הפנים ועצבי הגולגולת. מומחי האא"ג עוסקים כמו כן גם בבעיות מולדות באוזן החיצונית והפנימית, גם במונחים האסתטיים והכירורגיים.

    גרון – הגרון מהווה את אמצעי התקשורת עם הסביבה – באמצעות דיבור ושירה. הגרון גם מאפשר את האכילה והשתייה ובכך מהווה איבר חיוני וחשוב מאין כמוהו. רופא האא"ג מתמחה בבעיות העוסקות,בהקשר הזה,בתיבת הדיבור,בדרכי האוויר וכן בדרכי הבליעה העליונות – הקנה והוושט. הטיפול בגרון כולל גם עיסוק בבעיות במיתרי הקול,בבליעה ובנחירות.

    ראש וצוואר – איברים אלו הם למעשה מרכז חשוב מאין כמוהו בגוף האדם, בו ממוקמים העצבים החשובים מכל האחראיים על הנשימה, על הראייה, על השמיעה ועל תנועות הפנים. מומחי האא"ג מטפלים במחלות זיהומים אשר עשויות להתפתח באזורים אלו, בגידולים שפירים או ממאירים, בטיפול בטראומה של עצמות הפנים וכן במומים מולדים באזורים הללו. מומחי האא"ג יכולים לבצע ניתוחים קוסמטיים וכן טיפולים כירורגיים לשחזור עצמות ורקמות רכות במידת הצורך.

    השאר/י תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream

Call Now Button