• איבוד חוש הריח והטעם כתסמין למחלת קורונה

קורונה ואיבוד חוש הריח והטעם

אחד התסמינים השכיחים והמשמעותיים, איתו מתמודדים חולי קורונה הוא אובדן חוש הריח והטעם. מדובר על תופעה שהחלו לשים לב אליה, אחרי שהמגיפה התפרצה והפכה להיות כלל עולמית. יותר ויותר אנשים אשר חלו במגיפה שמו לב אליה, ואז גם המומחים שעוסקים בנושא החלו להבין שזו אחת ההשפעות של המגיפה.

הרבה פעמים, אובדן חוש הריח והטעם מלמד על כך שאדם אשר חלה בקורונה מתמודד עם התסמינים שלה, למרות שאין לו תסמינים אחרים למשל, חום. אך ברוב המקרים, השכיחות של אובדן חוש הטעם והריח הוא יותר נמוך מאשר שכיחות של חום או תסמינים אחרים, למשל עייפות ושיעולים.

בכל מקרה, אדם שמרגיש שהוא איבד את חוש הטעם והריח, ויש לו חשש שמא הוא היה קרוב לאדם מאומת, חשוב מאוד שיפנה אל גורם מקצועי להיוועץ איתו כיצד לנהוג. צריך לזכור, מרגע שהגוף נדבק בנגיף, לוקח קרוב לשבוע עד שהתסמינים יתחילו להופיע, לעיתים זה גם לוקח שבועיים.

מה עושים כשמאבדים את חוש הטעם והריח?

בעיקרון, ברגע שקיים חשש שהיינו קרובים לאנשים מאומתים, אז עלינו לבצע בדיקה ולהיכנס לבידוד, על מנת להגן על עצמנו ובמיוחד על הסביבה. ייתכן מאוד שאנחנו נרגיש את אובדן חוש הטעם והריח, מבלי לדעת שאנחנו נדבקנו, ולכן אם זה קורה, יש לבצע מיד בדיקה בשביל לאמת את המצב.

בשלב הבא, אם אנחנו מאומתים, אז נקבל את הטיפול המתאים, בין אם זה אומר רק בידוד ובין אם זה אומר שימוש בתרופות ובמכשירים, תלוי בשאלה באיזו רמה נדבקנו ועד כמה הנגיף משפיע עלינו. בכל מקרה, חשוב שאנחנו נבודד את עצמנו וחשוב שניידע את הגורמים הרלוונטיים, בשביל שנוכל לדעת כיצד לפעול במקרה זה.