• קשיי נשימה

    קשיי נשימה – גורמים ודרכי התמודדות

    "אני לא יכול לנשום". משפט קצר זה שגור בפי כל מי שסובל מקשיי נשימה, תופעה שבאה לידי ביטוי במאמץ הכרוך בכל שאיפה ובהפעלת שרירי-עזר, לביצוע פעולה פשוטה לכאורה של נשימה. במקרים קיצוניים יש גם ביטוי נוסף לקושי, כמו למשל שרירי-צוואר בולטים, נחיריים מתרחבים, הזעה ואפילו עור שמכחיל.

    הסיבה לקשיי נשימה, מקורה בחוסר כניסת חמצן ובעליה ברמת הפחמן הדו-חמצני, מה שעלול להוביל במקרים חמורים, גם לבלבול, אי-שקט ואפילו תוקפנות. באופן טבעי מבצע אדם 12-16 נשימות בדקה, כאשר האוויר נשאף למשך 2 שניות ואחרי הפסקה של שנייה, האוויר נשאף ומאפשר לאוויר טרי לחדור לריאות. כאשר מתבצעת נשימה בקצב של 6-7 נשימות בדקה, מדובר בדיכוי נשימתי ובמצב של קשיי נשימה חמורים.

    הסיבות לתופעה מגוונות: היצרות באף עקב סטייה במחיצת האף,הגדלת הקונכיות,גודש אף, משקל-עודף,מבנה חיך נמוך,הגדלה ניכרת של הלשון, קנה-חסום, או הצרתו ולחילופין,שורה של מחלות ההופכות את קשיי הנשימה לכרוניים ובהם: אסטמה, מחלות-ריאה חסימתיות, ברונכיטיס כרונית, דלקת ריאות, תסחיפי ריאה ומחלות לב שונות.

    מי שנתקף בקשיי נשימה, מומלץ לו בראש ובראשונה לשבת ולא לשכב, במטרה להקל על נשימתו. בישיבה נוצרת הקלה, הודות לכך שהסרעפת יורדת ואפשר להגדיל את נפח בית-החזה ולנשום ביתר קלות, מה שקשה יותר בעת שכיבה. התייעצות עם רופא מומחה לאף אוזן וגרון או ריאות חיונית ביותר, כמו כן גם להוריד ממשקלו העודף אם קיים, כאשר כל השאר תלוי במידת האבחנה הרפואית, ביחס לגורמים האחרים לקשיי הנשימה.

    השאר/י תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream