צפצופים באוזניים - טנטון

file_73

טנטון הוא מצב שבו שומעים רעש, צפצוף או צליל כלשהו באוזניים שאינו נגרם על ידי גורם חיצוני.

ישנם שני סוגים של טנטון, טנטון אובייקטיבי וטנטון סובייקטיבי. ההבדל ביניהם הוא שטנטון אובייקטיבי הן המטופל והן הרופא מסוגלים לשמוע והוא ניתן לאבחון, בעוד שטנטון סובייקטיבי, נשמע על ידי המטופל בלבד.

טנטון אובייקטיבי עלול להיווצר בעקבות הפרעות בזרימת הדם, התכווצויות של האוזן התיכונה, תעלת אוסטכיוס, והחייך הרך ועוד. טנטון סובייקטיבי נגרם כתוצר של גיל מבוגר, חשיפה לרעש חזק בעוצמה של יותר מ-90 דציבלים, מחלת מנייר, אוטסקלרוזיס, גידול על עצב השמיעה, דלקת כרונית באוזן התיכונה ועוד.

סיבות נוספות העלולות לגרום להופעתו של טנטון, הן פעילות יתר של בלוטת התריס, חוסר בוויטמינים, עודף שומן בדם, הפרעה במפרק הלסת, חבלה בראש, טרשת נפוצה ודלקת קרום המוח. גם תופעות נפשיות כמו דיכאון וחרדה יכולות לגרום להופעתם של צפצופים באוזניים כמו גם לקיחת תרופות כמו אספירין.

כדי לטפל בטנטון ישנו צורך לאבחן את הבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל. במידה ולא מתאפשר לטפל בבעיה הגורמת לטנטון, יינתן לטנטון טיפול סימפטומטי.

ישנם מספר סוגים של טיפולים סימפטומטיים, אחד מהם הוא טיפול תרופתי, בעזרתו משתפרת זרימת הדם לאוזן הפנימית.

טיפול נוסף מבוסס על תפריט תזונתי הכולל מאכלים דלים ממלח, לקיחת ויטמינים ועוד, וכן, שתייה מרובה, מנוחה וכמה שפחות, חשיפה לרעש.

ישנם עוד סוגי טיפולים להעלמת הטנטון כמו למשל טיפול פסיכולוגי הכולל היפנוזה והשתתפות בקבוצת תמיכה, טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור סיני או טיפול בשדה מגנטי וטיפול במכשיר, שנקרא ביופידבק, המלמד את המטופל לשלוט על רגשות של מתח ותופעות של לחץ דם ודופק.

טיפול נוסף, נעשה על ידי גירוי האוזן בעזרת צלילים חיצוניים ונקרא טיפול במיסוך. טיפול זה מותאם באופן אישי לכל מטופל.

הופעתו של טנטון עלולה להיות מעיקה ולשבש את שגרת החיים אולם הטיפולים הקיימים כיום, יכולים אם לא להעלים אותה, לפחות לשפר אותה ובכך, להקל על הסובלים מתופעה זו.

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    שאלה/בעיה/בקשה שלך:

    הקלידו את הקוד המוצג captcha

  • התמחות ד”ר אלימלך דויטש

    • ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (ניתוחי סינוסים)
    • ייעוץ לפני ניתוח להרמת סינוסים
    • טיפול בהפרעת נשימה דרך האף
    • טיפול בדום נשימה בשינה ונחירות
    • טיפול בהפרעות קול
  • Call Now Button