ניתוח יישור מחיצת האף - חייץ האף

מחיצת האף (נקראת לעיתים גם חייץ האף) הינה איבר בתוך האף המחלק אותו לשני הנחיריים והיא זו שיוצרת את ההבחנה הפיזית בין שני הנחיריים, הימני והשמאלי. המחיצה מורכבת מחלק סחוסי ומחלק קשיח יותר,עשוי מעצם. במצב תקין, המחיצה ישרה לחלוטין ויוצרת חלוקה סימטרית ומדוייקת של שני חללי האף. הסטטיסטיקה מראה שבמקרים רבים מאוד, אצל כ-30% מהאנשים, המחיצה מתעקמת מלידה ובמהלך החיים עלולה להתעקם בעיקר בעקבות חבלה כלשהיא באף. מחיצה עקומה עלולה לגרום לפגיעה בזרימה התקינה של האוויר, נזלות, לדלקות בסינוסים ולנפיחות באף (תחושה שהאף גדוש או "סתום"). במקרים רבים, גם כאשר לא נגרם נזק גופני, יש פגיעה אסתטית.

שתי הסיטואציות הללו, פגיעה בתפקוד הנשימתי והפרעה אסתטית, מהוות מועמדות מצוינות לניתוח מחיצת אף. הניתוח מבוצע בהליך פשוט למדי, דרך הנחיריים על ידי חתך קטן. הדבר מבטיח שימור מלא של צורת האף. את הניתוח , שאורך כשעה, ניתן לבצע בהרדמה מקומית אם כי רוב המנתחים ממליצים על הרדמה מלאה. מכאן עולה שהניתוח הזה מחייב התייחסות רצינית. כמו בכל ניתוח בהרדמה מלאה, גם כאן קיימים הסיכונים הרגילים. מעבר לזה, במידה ובחרתם במנתח מקצועי שיודע את עבודתו, אין כל סיבה לדאגה והסטטיסטיקה מראה אחוזי הצלחה גבוהים מאוד.

קיימים שני סוגי ניתוחים והשימוש בטכניקה ספציפית תלוי באפיון המקרה על ידי הרופא המומחה:

המסורתית– סילוק של החלקים העקומים.

המודרנית– כניסה עדינה ותיקון של החלקים העקומים והסרת חלקים מיותרים.

ברוב בתי החולים המבצעים ניתוחים אלו,יש להגיע בצום ולהתאשפז בבוקר הניתוח. במידה והכל עבר כשורה, השחרור יתבצע למחרת בבוקר.

לאחר הניתוח מוכנסות תחבושות ספיגות קטנות אל הנחיריים אשר תפקידן לתמוך במחיצה ולייצבה וכמובן למנוע דימום. התחבושות החדישות יוצאות לבד מהאף בעזרת שטיפות מרובות עם מים פושרים ואין צורך להסירן בכוח. כעבור מספר ימים, תוכלו לשוב ולנשום רגיל ובחופשיות דרך האף הבריא והאסתטי שלכם.

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    שאלה/בעיה/בקשה שלך:

    הקלידו את הקוד המוצג captcha

  • התמחות ד”ר אלימלך דויטש

    • ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (ניתוחי סינוסים)
    • ייעוץ לפני ניתוח להרמת סינוסים
    • טיפול בהפרעת נשימה דרך האף
    • טיפול בדום נשימה בשינה ונחירות
    • טיפול בהפרעות קול
  • Call Now Button