• קורונה ואף סתום – מה זה אומר?

    האם יש קשר בין קורונה לאף סתום?

    שנת 2020 תיזכר בתור שנת הקורונה. השנה בה נחשפנו למגיפה עולמית אשר השביתה אותנו מלא מעט פעילויות שונות ושינתה את שגרת חיינו. המגיפה שינתה את העולם ואילצה אותו להתמודד עם מצב שהוא לא הכיר בעבר.

    לקורונה, ישנם תסמינים שונים. מאחר ומדובר בתופעה יחסית חדשה ולא מוכרת, אז הרבה מאוד אנשים אשר חשו לא טוב בתקופת המגיפה האמינו שכל דבר שהם מרגישים קשור למגיפה, אף על פי שלא בהכרח זה היה כך.

    בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא שורה ארוכה של תסמינים אשר מלמדים על המגיפה. למשל, חום, עייפות, שיעול יבש, כאבי גרון, שלשולים, כאבי ראש, אובדן חוש הטעם והריח, פריחה בעור ועוד. במקרים קיצוניים, אפשר למצוא גם קשיי נשימה, קוצר נשימה, כאבים בחזה ומצבים יותר מסוכנים.

    בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין קשר בין קורונה לאף סתום. מאחר והקורונה הופיעה בחורף, אז הרבה מאוד אנשים שהיו חולים בתקופה זו, האמינו שאם האף שלהם נסתם, אז סימן שהם חולים במגיפה. רופאים מסבירים שזה לא כך ואין בהכרח קשר בין הדברים.

    מה צריך לדעת על הקשר בין קורונה לאף סתום?

    צריך להבין, למרות המגיפה הקשה, עדיין יש מחלות חורף ומחלות אחרות שאפשר לחלות בהן, בלי קשר למגיפה. אומנם הן פחות "מתוקשרות" אך אנחנו יודעים שהן נפוצות לא פחות, הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים.

    אף סתום איננו תסמין של קורונה. מדובר בתסמין של אלרגיה, צינון רגיל או אולי שפעת רגילה במקרים מסוימים. לכן, אם האף שלכם נסתם בתקופה זו, אל תמהרו להסיק שאתם חולי קורונה, בהחלט ייתכן שאתם לא, אלא שיש לכם מחלת חורף רגילה, סטנדרטית, ובשביל זה שותים תה או לוקחים תרופה רגילה.

    השאר/י תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream

Call Now Button