• התמודדות לאחר ניתוחי אף אוזן גרון

    ההחלטה האם לעבור ניתוח או לא, היא החלטה, המלווה בהמון ספקות וחששות. שאלות כמו האם ההחלטה נכונה, האם לקבל את המלצת הרופא או לשמוע חוות דעת נוספת והאם שווה לקחת סיכון, הן שאלות, שעולות אצל כל מטופל שעתיד לעבור ניתוח, כמו גם פחדים, הנובעים מתחושת אי הידיעה.

    ברוב המקרים, ניתוח מהווה יריית פתיחה לתקופה אשר מגיעה אחריו, תקופה של התאוששות ושיקום. אחד הפחדים המלווים אנשים לפני ניתוח הוא הפחד ממה שיקרה לאחריו. האם ההתעוררות תהיה מלווה בכאב, האם יישארו צלקות נראות לעין והאם אל תקופת ההחלמה, יתלוו גם סיבוכים. לעיתים ישנם סיבוכים הנלווים לניתוח וקיומם, מצריך את המנותח הטרי להתמודד עם סיבוך, שאותו הוא לא צפה מראש.

    לכן, כדי להתמודד עם השלכותיו של כל ניתוח, חשוב להיות ערוכים מבחינה נפשית. בשביל לעשות זאת, חשוב להבין ולדעת מראש, מה צופן תהליך ההחלמה וההתאוששות, כל שכן, ללמוד על כל סיכון וסיבוך האפשריים לסיטואציה. בעזרת הידע הרלוונטי לניתוח, המטופל יכול להגיע אל תהליך ההחלמה עם פחות חששות וציפיות ובכך, להחזיר את השליטה לידיו.

    התקופה שלאחר הניתוח, בדרך כלל מלווה בכאב. הכאב עבור אנשים אחדים יכול להיות בלתי נסבל ומלווה ברגשות של דכדוך ועבור אחרים יכול להתפרש כהרגשה זמנית אשר עתידה לחלוף בעתיד הקרוב. כדי להתמודד עם תחושת הכאב בהצלחה יתרה, רצוי להשתמש במשככי כאבים, בתקופה הראשונית שלאחר הניתוח.

    החזרה הביתה, לאחר תקופת האשפוז לפעמים מלווה בתחושת קוטביות. מצד אחד, אין כמו בבית, כל אחד מרגיש בביתו את מירב הנוחות האופטימלית אולם מצד שני, השהות בבית החולים כללה, ביקורים תכופים, מעקב רפואי זמין וטיפול שוטף של צוות האחיות.

    החזרה הביתה הינה בעצם חזרה לשגרה של רוב הסובבים ותחושות כמו בדידות או לסירוגין תלות בבני המשפחה האחרים, הן תחושות אופייניות לתקופה שלאחר הניתוח.

    כדי לעבור את תקופת ההתאוששות בשלום חשוב לקחת בחשבון את כל שעתיד לבוא לאחר הניתוח, כבר לפני קיומו. בדרך זו בעצם, לעשות תיאום ציפיות.

    לאחר רוב הניתוחים ישנו קושי לבצע פעילויות אלמנטריות לבד, הקושי הזה חולף לאחר זמן מה כמו גם הכאב. חשוב לזכור, שתקופת ההחלמה הינה קשה אולם לאחריה, ברוב המקרים, צפוי שינוי חסר תקדים, לאיכות החיים ובכוחו של ניתוח, לאפשר למטופל, הזדמנות שנייה בחיים.

    השאר/י תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream

Call Now Button