• מומחה אף אוזן גרון – מידע כללי

    מומחים לרפואת אף אוזן גרון (בלועזית: אוטולרינגולוגיים – Otolaryngology), עוסקים בטיפול במגוון של בעיות וסיבוכים רפואיים באחד מבין שלושת האזורים החשובים הללו בגוף האדם. תחום התמחות זה הוא מתחומי הרפואה הוותיקים והעתיקים ביותר בהיסטוריה. המיומנויות של רופא אאג כוללות אבחון וטיפול של מחלות באוזניים, בגתות האף (סינוסים), בתיבת הדיבור, בחלל הפה והלוע וגם במבני הצוואר והפנים.

    חלק מן המחלות העשויות להתפתח באיברים הללו הינן נפוצות ביותר,בעיקר בחורף ומהוות מטרד של ממש בעבור רבים מהסובלים מהן לרבות – דלקות אוזניים, סינוסיטיס, שיעול, דלקות גרון ועוד. רפואת אף-אוזן-גרון עוסקת מחלות שונות במערכת האף, האוזן, הגרון, הראש והצוואר.מערכת זו מחוברת בסינוסים ובצינורות ומכאן שבעיה אחת באחד מהאיברים במערכת זו עשויה להתפתח ולהשפיע על כלל האיברים במערכת ולהוות מגבלה של ממש המלווה בכאבים ניכרים באזורים שונים בפנים ובגוף.

    רופא אף אוזן גרון מתמחה כאמור בכלל ההיבטים הרפואיים והאסתטיים של האזורים הללו בגוף האדם. שמה המלא של המומחיות הזאת הינו: "מומחה במחלות אף, אוזן וגרון וכירורגיה של ראש-צוואר.המומחים בתחום זה בישראל נדרשים לתקופת התמחות של שש שנים,כאשר ארבע וחצי  מהן מתבצעות במחלקה הספציפית למחלות אף-אוזן-גרון וכן חצי שנה מתבצעת במחלקה כירורגית כללית.ובנוסף חצי שנה באחת מתת- ההתמחויות המתמקדות בתחומים ספציפיים בעולם האף-אוזן גרון לרבות: כירורגיה פה ולסת טיפול נמרץ, נוירוכירורגיה, כירורגיה פלסטית ועוד.

    הקשר האנטומי בין אזור האף-האוזן והגרון  ניכר בקשרים אנטומיים בין שלושת האיברים – הן חשופים והן שאינם נראים לעין (סמויים). חצוצרת השמע מקשרת בין הגרון למרכז האוזן והסינוסים מחברים בין הגרון והאף. החיבור לאף ולאוזן ניכר בעת ניסיון נשיפה מהאף כאשר האף והפה חסומים. בדרך זו ניכר אוויר היוצא מהאוזניים, אשר עובר דרך האוזן התיכונה. שלושת האיברים הללו הינם פתוחים ומהווים את המגע של פנים הגוף עם הסביבה החיצונית ולכן הם חשובים במיוחד לתפקודו של גוף האדם. מעבר לקשר זה בין שלושת האיברים, ההתמחות בהם נקבעה באופן שרירותי לגמרי ולא נובעת מהיגיון רפואי כלשהו, כמקובל בתחומי התמחויות שונים.

    השאר/י תגובה ←

Photostream

Call Now Button