• סכנות לילדים בקיץ

    הסכנות הבריאותיות שאורבות לילדים בקיץ

    הקיץ היא העונה האהובה על כלל הציבור בישראל. חופש, שמש, בגדים קצרים, אבטיח, ארטיקים וגולת הכותרת – הים והבריכה, אלו הם רק חלק מהדברים שהופכים את העונה הזו, לכל כך אהובה. אבל אם לרגע אחד עברה בליבכם המחשבה, שהנה החורף חלף לו ואתו חלפה עונת המחלות של ילדיכם, כדאי שתחשבו שוב, כי טעות בידכם, גם בעונת הקיץ, מחלות וסכנות אורבות לילדים בכל פינה.

    אחד האויבים הגדולים של מערכת החיסון העדינה של הילדים הוא המזגן. למזגן יש יתרונות רבים והוא עוזר להקל על עומס החום הנורא, אולם, בזמן הפעלתו, גופנו וגופם של ילדינו חווים שינויי טמפרטורה קיצוניים למדי, בין הטמפרטורה שמחוץ למזגן, לבין הטמפרטורה שבתוך המתחם הממוזג. שינויי הטמפרטורה אלו, אם נעשים באופן שכיח, גורמים לגוף הקטן להיות יותר פגיע ולמערכת החיסון להיחלש. לכן למרות הקיץ ששורר בחוץ עדיין נראה ילדים מתרוצצים מנוזלים, ובין קולות ההנאה והצחוק, נשמע גם שיעולים רמים, שאופייניים לצינון ממזגנים.

    מלבד הבדלי הטמפרטורה, אויר המזגן יבש למדי בניגוד לאוויר הלח שנמצא בחוץ, מה שעלול לגרום להתקפי קוצר נשימה ולאלרגיות שונות. בנוסף, על הפילטרים של המזגן לעיתים ישנה הצטברות של חיידקים מעונות עברו, שעלולה גם היא, לגרום למחלות. לכן, השימוש במזגן הרי הוא מבורך אולם עדיין כדאי לנקוט באמצעים כמו השארת חלון פתוח, ניקוי הפילטרים ותשומת לב מרבית לכך שהילדים לבושים היטב, כשהם נמצאים בתוך המזגנים.

    ישנם כאלו שלא שוהים רוב היום במזגן וזאת כנראה מכיוון ששוהים לרוב על יד מקור מים. החום הגדול של יולי אוגוסט והזיעה המוגברת מעוררים צורך לטבול את הגוף איפה שרק אפשר וישנם אנשים שאת רוב ימות הקיץ, יבלו ליד הים או הבריכה. אז נכון שהאמונה הרווחת היא שלמים יש כוח מרפא אולם המים, יש בכוחם לגרום גם ללא מעט בעיות בריאותיות, במיוחד בקרב ילדים.

    אחת הבעיות הנפוצות הנגרמות מטבילה בלתי פוסקת במים היא כמובן, דלקות אוזניים. לא פעם ולא פעמיים, נראה ילדים בבריכה עם אוזניים מצוידות באטמים, שהוריהם אוסרים עליהם באופן מוחלט לטבול את ראשם בבריכה.

    דלקת האוזניים הנפוצה בעונת הקיץ היא דלקת האוזן החיצונית, היא מאופיינת בכאבים חזקים ובמידה ויש חשש, מומלץ להיוועץ עם רופא אף אוזן גרון ולהימנע מהמים עד כמה שאפשר, לפחות בימים הקרובים.

    המון פעמים בקיץ מסתובבים בבית ילדים בכל הגילאים ולא פעם קורים מקרים, שצעצועים או חפצים קטנים, שלא מותאמים לפעוטות, נשארים בטווח. ילדים קטנים הם יצורים סקרנים וחוקרים את העולם תוך כדי ששמים דברים בפה ובקיץ, לא חסרים מקרים של פעוטות שהובהלו לבתי חולים, כתוצאה מבליעת חפצים.

    השאר/י תגובה ←
  • פורסם ע״י טמיר שיפריס on 07/06/2016, 9:26 pm

    שלם לפני יום התחילו לי שיעולים והיום ה הפסיקו ועכשיו אני מנוזל מה לעשות וכמובן יש שאריאות של שיעולים

    תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream

Call Now Button