• פתרון לדום נשימה בשינה

    דום נשימה בשינה – יש לזה פתרון!

    לא פעם שומע אדם מבת זוגו את המשפט הבא: "ממש הפחדת אותי הלילה! הפסקת לנשום תוך כדי שינה!". מי שמקבל תגובה כזאת מבת-זוגו, מוטב שימהר לבדוק אם מדובר במשהו חד-פעמי או שמא, הוא סובל מדום-נשימה בשנתו, מבלי שיהא מודע לכך.

    דום-שינה בעת השינה, מתבטא בהפסקות תכופות של הנשימה, לעיתים עד כדי 100 פעמים בלילה של שעות שינה ממוצעות. לכך יש להוסיף יקיצות קצרות, בכל פעם שנשמתו של הישן נפסקת ומעבר למשפטים המודאגים שהוא שומע בבוקר, סובל האיש בהדרגה מחוסר גדל והולך של שינה עמוקה. כתוצאה מכך, חשים הסובלים מדום-נשימה בשנתם, מעייפות מצטברת, דווקא בבוקר, מה שמביא בהכרח לנטייה טבעית לשינה במהלך שעות היום.

    בדרך-כלל, אין הסובלים מדום-נשימה בשינה, מודעים למתרחש בשנתם ואלמלא התגובות המודאגות שהם שומעים, יתכן שלא היו מעלים כלל בדעתם, מה בדיוק מתחולל בגופם במהלך שעות השינה. לכך יש להוסיף גם תלונות על נחירות חזקות במיוחד, מה שמעיד על קושי בנשימה בעת השינה ומשם לדום-נשימה, הדרך קצרה למדי.

    מצב של דום-נשימה, בעת השינה, כרוך בסיכונים לא מעטים: הדבר עלול להוביל לסיכון גבוה ליתר לחץ-דם ובמקרים קיצוניים אפילו למחלות-לב. אגב, חולי-לב המצויים במצב של דום-נשימה בשינה, מצבם מסוכן ביותר. גורם עודף-המשקל, משחק גם כאן תפקיד מרכזי ועל-כן, מומלץ בחום רב, לעשות הכל כדי להוריד במשקלו של הסובל מדום-נשימה בשינה.

    מי שמבקש פתרונות יעילים ויסודיים, מוזמן להיבדק  על ידי מומחה אף אוזן וגרון על מנת לאבחן את סיבות לחסימת כניסת האוויר לדרכי הנשימה העליונות – האף והלוע – לכוון מערכת הנשימתית התחתונה. הפתרונות בדרך כלל הם על ידי שימוש בהתקנים שונים להזרמת האוויר, ו/או טיפולים כירורגים באזור האף או הלוע.

    השאר/י תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream

Call Now Button