• תת-תחומי התמחות אף אוזן גרון

    מומחה אף אוזן גרון – תת תחומי התמחות

    עולם האף-אוזן גרון הוא תחום עיסוק רחב מאוד הכולל בתוכו נושאים רבים ומגוונים – החל מטיפול בוירוסים ובדלקות קלות, דרך ביצוע ניתוחים וטיפול בתסמונות קשות וחריגות וכלה בניתוחים פלסטיים ואסתטיים להסתרת פגמים מובנים באיברים אלו או לאלו הרוצים לשפר את המראה של מבנה הפנים והאף. מומחי אף אוזן גרון בוחרים בדרך כלל, בתוך תחום עיסוק זה, גם תת-תחומים בהם יתמחו ברמה הגבוהה ביותר.

    • רפואת אף אוזן גרון ילדים – טיפול במחלות אצל ילדים הסובבות סביב האיברים הללו וכן בראש ובצוואר.המומחים בטיפול בילדים מטפלים, מלבד במחלות הרגילות, גם בבעיות התפתחותיות אצל ילדים, אשר עשויות להשפיע על האיברים הללו. המחלות הנפוצות בהן עוסקים המומחים הן, בין היתר: דלקות באוזן התיכונה; קשיים בנשימה וחסימות בדרכי הנשימה; דלקות שקדים, לרבות שקד שלישי והניתוחים הכירורגיים להסרתו; קצרת (אסתמה); תסמונת דאון ואלרגיות שונות.
    • אלרגיה – המומחים בתחום זה עוסקים במתן טיפול תרופתי מתאים לסובלים מאלרגיות שונות וכן ביצוע הליכים כירורגיים במידת הצורך – ניתוח אף לדוגמא. המומחים בתחום זה מבצעים גם זריקות לסובלים מאלרגיות השונות לרבות: אבק פרחים, מאכלים, כרדיות אבק וכדומה. המחלות השונות המטופלות על ידי המומחים האלו כוללות, בין היתר את: קדחת האביב (או בשמה השני: קדחת השחת); נזלת קבועה או עונתית; סינוסיטיס כרונית; דלקות אוזניים; כאבי גרון ודלקות של מיתרי קול-לרינגיטיס.
    • אוטולוגיה ונוירואוטולוגיה – בעיות הניכרות באוזן התיכונית או באוזן החיצונית, לרבות: דלקות אוזניים כרוניות; טראומה לאוזניים, אשר עשויה להיגרם כתוצאה מרעשים או מנזקים חיצוניים לאוזן; גידולים ממאירים ושפירים באזור האוזן; הפרעות בשיווי משקל ובשמיעה ושיתוק של עצבי הפנים. המומחים בתחום זה עוסקים כמו כן גם בירידה בשמיעה, בזמזומים באוזניים וכן בסחרחורות ובכאבים שונים באזור האוזניים.
    • רינולוגיה – מומחים במחלות האף ודרכי הנשימה.מטפלים במחלות שונות לרבות: דלקות בסינוסים; דימומים מהאף; חסימות בדרכי הנשימה; אובדן חוש הריח ונזלת.
    • לרינולוגיה – מומחים בבעיות שונות בגרון ובקנה הנשימה, לרבות: קשיים בדיבור ובבליעה; כאבי גרון; אובדן הקול וצרידות; קשיים בבליעה; בעיות ברפלוקס (החזרת מצי קיבה לגרון לאחר הבליעה).
    • צוואר וראש – העיסוק העיקרי של מומחים אלו הוא טיפול בגידולים שפירים וממאירים באזור הפנים והצוואר. אזורים אלו כוללים גם את בלוטות התריס, יותרת התריס ובלוטת הרוק. המומחים הללו עוסקים בגילוי ובטיפול בגידולים אשר יכולים לנוע החל מגושים בצוואר או בבלוטות התריס, ועד גידולים סרטניים בבלוטות הדיבור ובמיתרי הקול.
    • מומחים בקוסמטיקה ובניתוחים לשחזור הפנים – מבצעים בעיקר טיפולים קוסמטיים וניתוחים פלסטיים, גם למטרות הקלה על התפקוד באזורים אלו (לרבות הפרעות בנשימה לבעלי בעיות שונות במחיצות האף). מומחים אלו מבצעים ניתוחים לשחזור הפנים לאחר טראומה וכן לתיקון מומים מולדים באזור הפנים, הצוואר, הגרון והלוע. בין הניתוחים הנפוצים בתחום זה: ניתוח ליישור מחיצת אף עקומה; ניתוחים קוסמטיים לאף; ביצוע מתיחה לעור הפנים; תיקון שפה שסועה או חך שסוע.
    השאר/י תגובה ←

השאר/י תגובה

Cancel reply

Photostream

Call Now Button